Vanliga frågor och svar om: Särskilda behov
Här har vi samlat de vanligaste frågorna angående särskilda behov
Ja. Rederierna strävar alltid efter att kunna erbjuda bästa möjliga service för alla gäster vilket såklart även gäller gäster med funktionsnedsättningar. Det finns även hytter som är speciellt anpassade.
Om du har behöv av en specialanpassad hytt kan du kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
Alla gäster med allergier måste kontakta rederiet i god tid innan avgång. Ofta vill rederierna att man ska fylla i ett formulär. Många fartyg har speciella glutenfria menyer som är lagad av utbildad personal i ett särskilt kök. Detta kan variera mellan fartyg och rederi kontakta därför alltid rederiet innan avresa/bokning.
Om du kräver en specialanpassad hytt måste detta ske vid bokningen. Om du inte kräver en specialanpassad hytt, kontakta rederiet senaste ett par dagar innan avgång. Vi rekommenderar att kontakta rederiet i samband med incheckningen online.
Utbildade och certifierade ledarhundar tillåts alltid ombord men ni måste kontakta rederiet för att få reda på vilket boende som är möjligt för hunden.